Körkort.

I måndags var jag och körde halkbanan. När jag väl kom dit fick jag facktist ganska stor panik. Tänk om jag blir en av dem som misslyckas. För tillfället kände jag mig ganska osäker på vad jag kunde. Men de är ju klart att de förstorar upp kraven dem ställer på förarna som kommer dit. Jag har ju ändå kört en hel del inne i stockholm. Om man klarar de bra anser jag att man kan köra bil facktist. Killen jag körde med fick motorstopp 4-5 gånger plus att han inte kunde lägga i växlarna ordentligt. Han fick ändå beviset. Så de är nog ganska lugnt. Ouf, va de där kärringstopen måste tagit på manligheten, för sen skulle han hålla på och gasa och växla upp och ner på transport sträckorna. "måste hitta dragläget" vem som helst som kört lite bil förstår väll vad som inte stämmer. Jag nicka och log.

Det var väldigt roligt och jag klara de galant. Man bör facktist vara en stor idiot om man skulle misslyckas. No fence ni som har gjort det... Men lite korkad måste man ju vara.

Nu gäller det bara att plugga inför teoriprovet och köra så mycket de går.  Förhoppningsvis blir de körkort innom några månader. Målet är ju innan jag fyller 19 den 20 dec...


Tar alla tillfällen i akt. Tillexempel när man sitter på båten 3 timmar hem från landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback