Renoverings ångest!

 
 
 
 
De här med att renovera är inte helt enkelt vill jag lova! Jag har lite smått panik, de svåraste är att bestämma sig, och att fåihop sin visuella tanke med någon slags verklighet. Dessutom måste jag ha i bakranke verkligheten aldrig se ut som den visuella verklighet. Livet kommer helt enkelt göra sig påminnt. De kommer inte va skinande rent alltid, de kommer inte finnas färska snittblommor i hallen och färska kryddor i köket. Kappor, kläder, skor, kastruller och plåtar kommer inte alltid hitta in till sina platser i skåp och lådor.
 
Egentligen skulle jag velat göra allt själv som en slags skapande process där man börjar från noll och där allt får växa fram i sin egna tackt. Men så ser ju inte verkligheten ut, dels har jag inte all den kunskap som behövs, dels skulle de ta väldigt lång tid att göra allt själv. Därför måste hela den skapande processen vara något sånär klar eftersom hantverkare ska lägga golv, bygga kök och badrum medan jag sitter på jobbet...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback