Balkongdrömmar!

 
 
Nu är förvisso säsongen för utomhusväxter över, men jag vill ändå tipsa om den här sjukt snygga lösningen för att göra en espalier på uteplatsen/balkongen. Får se om jag lyckas ta mig an detta projekt i vår. Vi skulle nämligen behöva en espalie för att skydda insynen från ena hållet nu när bygget med våra takterasser äntligen är klart och vi nu mer kan se våra grannar, sjukt trevliga, men stämningen blir ändå lite tryckt när man vistas på balkongerna samtidigt. Jag har dock inte bestämt om jag vågar låta krukorna hänga på utsidan, villket skulle vara mest praktist för att behålla så mycket utrymme på balkongen som möjligt. Men det blir väl ett problem i vår! Då ska det nämligen byggas trall och fixas till med lite annat också!
 

Kommentarer

Riktigt fint!

Svar: Jo, jag blev helt förälskad i idén. Perfekt att odla någon klätterväxt längst ner och någon hängväxt högst upp! Så länge det är glest kan man alltid plocka lite pinnar och fläta in i gallret också! Du får hålla utkik i vår när det är dags att inreda vår nybyggda takterrass. Men kommer nog drömma och spåna på lite idéer så länge i vart fall. Längtar tills nästa vår/sommar redan nu! :)
Mandoliiin

2014-08-30 // 17:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback