Moodboard

 
 
 
 
För att få någon slags röd tråd och knyta samman de tankar och idéer man har är det alltid bra att göra moodboards för varje rum. Sen behöver man nödvändigtvis inte köpa de man har plockat ut, det ska mest vara en fingervisning över stilen och färgvalen.
 
Jag tycker jag fått ihop de flesta rummen ganska bra förutom balkong och vardagsrum där jag är lite splittrad över vilket spår jag ska välja.
 
Genomgående för hela lägenheten kommer vara råa material, jag tänker mig carrara, och rustikt golv som bryter av med detaljer av metall och trä.
 
Hallen kommer ha Carrara C golv och vita garderobsdörrar. Jag tänker mig ett halvrunt litet bord för där man kan lägga av sig direkt när man kommer in. Sedan en stor spegel! Helst vill jag ha en platsmåttad där kopparröret som finns med ska komma rakt ur spegeln och tjäna som en klädhängare. Frågan här är bara om jag kör på de svarta eller vita spåret i möblemanget här. Beror kanske lite på vad man hittar när det väl är dags.
 
Även i badrummet kommer jag ha Cararra, en vit kommod och en påläggshandfat. Carraran kommer jag även låta klättra upp bakom kommod och toalett som kommer vara på samma vägg. Det kommer bli en liten avsats och sedan en spegel över hela väggen. Vårt badrum är ganska litet så de är bra med en spegel som får allt att kännas större.
 
Tanken i köket är lite Svensk. Det ska vara "ljust och fräscht" även här med en blandning av olika material såsom läder, metall och natursten. Tror det kan bli riktigt bra!
 
I sovrummet kommer jag nog välja en dovare ton på väggarna för harmonins skull. Grått, svart, vitt, trä och glas. Näe, de blir bra de här !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback