Jag vann!

Under vår tid vi renoverat har jag snubblat över bloggen Trendspanarna.nu ett antal gånger och de var tur att jag även gjorde så en torsdag för snart två veckor sedan då de hade en tävling på bloggen. Jag fick dels terapin att skriva av mig lite frustration över vår renovering och vann därtill deras andrapris som var två vackra kuddar från Lidby Living. Vilken oerhörd lycka! Jag hoppa runt av glädje, detta är nog de första jag någonsin vunnit och dessutom känns det skönt att någonting går vår väg under denna renoveringen. Det var dessutom precis sådanna kuddar som kommer bli perfekta i vår nya soffa som förhoppningsvis anländer snart!
 
Mitt terapi inlägg:
 
2:pris (2 kuddar) är A
Kan det ens kallas OTUR? Jag och min sambo är i slutfasen av en extremt långdragen renovering (snart ett år när det var beräknat att ta 3 månader) av vår vindsvåning som har gått fel från början till slut. Man kan nog inte ha mer otur än vad vi har haft och vid de här laget känner vi oss ganska luttrade. Inte en enda sak har fallit på plats utan att det på något sätt har gått åt skogen först och de flesta moment i renoveringen har vi varit tvungna att göra om två gånger eller komplettera vilket blivit extremt dyrt i slutändan. Detta trots att vi enbart använt oss av erkända etablerade byggfirmor som dessutom erkänt sin skuld. Hur som är alla byggnationer klara, det mesta är redan gjort och resultatet blev medelmåttigt i många fall men alternativet är att tex riva hela badrummet eller få lite kompensation vilket vi väljer eftersom vi inte kan vara ”hemlösa” längre. Hur som, nu när vi har börjat beställa möbler har inte en enda grej fallit på plats där heller, soffan vart turkos-blå när den skulle vara grå, matbordet var helt repigt och jordigt(!), kranen till köket stoppades i kvalitets kontrollen och var tvungen att göras om = 2 månader extra, dessutom glömde de skicka med en del = 1 månad till mm. Vi har så att säga gett upp för tillfället, så att vinna ens en enda av dessa kuddar som jag kan överraska min sambo med skulle göra mig så oerhört glad, dels för att vi kan behöva en aning tur och för att det är precis sådana jag sett framför mig (när väl den rätta soffan kommer).
 
 
 
Efter lite beslutsångest blev det i vart fall tillslut dessa två:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback